Wizyta Lisków w bibliotece
Udział zespołu z grupy Lisków w przeglądzie piosenki Eko-nutka
Warsztaty OGRÓDEK W DONICZCE
Środa w Parku Szczytnickim, zabawy terenowe i zajęcia ruchowe z wykorzystaniem potencjału miejsca 🙂
Miesięczny plan pracy dydaktycznej
Marzec
5-6-latki
TEMAT TYGODNIA ZADANIA DO REALIZACJI
Recepta na zdrowie • Piramida zdrowia – zabawa dydaktyczna w małych grupach
• Piętra zdrowia – zabawa orientacyjno – porządkowa.
• Podaj dalej – zabawa ćwicząca koncentrację uwagi.
• Owocowe i warzywne ludki – praca plastyczna.
• Kolorowe wstążeczki – zabawa doskonaląca orientację w przestrzeni.
• Słuchanie bajki o królewnie Oliwce i rycerce Witamince. – rozmowa na temat utworu.
• Poranne ćwiczenia gimnastyczne zestaw XIII
• Rozmowa na temat higieny jamy ustnej.
• Wprowadzenie litery C,c.
• Zasady higieny osobistej – tworzenie planszy z zasadami higieny.
• Skarbonka zdrowia – rozwiązywanie zagadek.
• Nauka piosenki „wiosna piękna i radosna”.
• Zajęcia ruchowe według scenariusza Zdrowo i Sportowo.
• Co zniknęło – zabawa dydaktyczna.
• Zajęcia ruchowe w ramach Akiliady.
• Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian
zachodzących w przyrodzie.
Kiedyś i dziś • Po co nam wynalazki? – burza mózgów.
• Słuchanie wiersza „O wynalazkach” – rozmowa na temat utworu.
• Sześć pięter – zabawa matematyczna.
• Wprowadzenie litery J,j.
• Sylaby i głoski – ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej.
• Podróże kiedyś i dziś – zagadki.
• Mistrzowie bezpieczeństwa – quiz nt. zasad bezpiecznej obsługi urządzeń elektrycznych.
• Maszyna do liczenia – zabawa matematyczna.
• Internet czyli co? – burza mózgów , mapa myśli.
• Zabawy ruchowe według scenariusza Zdrowo i Sportowo
• Gimnastyka poranna zestaw XIV
• Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian
zachodzących w przyrodzie.
Na tropach wiosny • Gimnastyka poranna zestaw XV.
• Co się zmienia wiosną? – oglądanie i klasyfikowanie obrazków, rozmowa.
• Tydzień – zabawa matematyczna (rytmy).
• Co to takiego ? – zagadki związane z pogodą.
• Prawda czy fałsz – zabawa dydaktyczna.
• Pogodowy masażyk – zabawa relaksacyjna.
• Jak zbudowany jest kwiat? – oglądanie kwiatów.
• Od nasionka do rośliny – oglądanie ilustracji , rozmowa.
• Więcej , mniej czy tyle samo? – zabawa matematyczna.
• Tworzenie ogródków w doniczkach.
• Ekologiczny pokaz mody.
• Wiosenne kwiaty – wyklejanka.
• Zajęcia terenowe – w poszukiwaniu wiosny.
• Co słychać u zwierząt – zabawa słuchowa.
• Słuchanie opowiadania „ o wiośnie w lesie i wiewiórki interesie” – rozmowa na temat utworu.
• Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian
zachodzących w przyrodzie.
Morskie opowieści • Rekin – zabawa ruchowa z chustą animacyjną.
• Załoga odlicz – zabawa matematyczna.
• Budujemy statki – zabawa konstrukcyjna.
• List w butelce – układanie wyrazów z liter i sylab.
• Zagadki morskie – zagadki słuchowe.
• Wyspa skarbów – zabawa matematyczna.
• Wielkie poszukiwania – dyktando graficzne.
• Co to jest rafa koralowa? – pokaz multimedialny.
• Karty pracy- ćwiczenia grafomotoryczne.
• Słuchanie opowiadania „ o Panu Wielorybie i Małej Szu” – rozmowa na temat utworu.
• Minutka – zabawa w parach.
• Lustro – zabawa naśladowcza.
• Poranne ćwiczenia gimnastyczne zestaw XVI.
• Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
Zabawy ruchowe 🙂
Bawimy się, liczymy i ruszamy 🙂
Utrwalanie litery W. Kreatywne tworzenie zapisu literowego.
Matematyka + Ruch = Dobra Zabawa
Wykonanie kolejnego wyzwania z Akiliady to zawsze dobry pomysł na rozruch w ciągu dnia 🙂
Miesięczny plan pracy dydaktycznej
Luty
5-6-latki
TEMAT TYGODNIA | ZADANIA DO REALIZACJI |
Karnawał na świecie | · Słuchanie wiersza A. Frączek pt.: ”Bal przebierańców”, rozmowa na temat utworu.
· Zestaw ćwiczeń gimnastycznych IX. · Kolorowe serpentyny – pląsy z serpentynami , porównywanie długości. · Wprowadzenie litery B,b. · Balonowe buźki – ćwiczenia oddechowe. · Latające balony, zabawy ruchowe z balonami, · Układanie rytmów – odtwarzanie sekwencji rytmicznych. · Znikające balony – słuchanie i ilustrowanie matematycznego opowiadania za pomocą liczmanów, zabawy matematyczne. · Czarodziejki i czarodzieje, zabawa naśladowcza. · Zajęcia ruchowe w ramach Akiliady. · Kolorowy balon – praca plastyczna. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Polarna wyprawa | · Zimowa rozgrzewka – opowieść ruchowa.
· Zwierzęta biegunów – oglądanie filmu edukacyjnego. · Sprytne pingwiny – rozwiązywanie zadań matematycznych. · Lodowa układanka – tworzenie kompozycji z figur geometrycznych. · Wprowadzenie litery N,n. · Sylabowe dobieranki – zabawa orientacyjno – porządkowa. · Zestaw ćwiczeń zabaw ruchowych. · Symetryczne śnieżynki – tworzenie wycinanki. · Niedźwiedź brunatny czy polarny?- oglądanie obrazków, rozmowa. · Gimnastyka poranna zestaw X. · Pingwiny, oglądanie ilustracji, zdjęć, rozmowa. · Taniec pingwinów- pląsy do muzyki/ · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
|
Na wiślanym szlaku | · Jak szła Wisła d morza – oglądanie mapy Polski.
· Płynie Wisła – zabawa orientacyjno-porządkowa. · Lajkonik – słuchanie legendy, rozmowa na temat utworu. · Gimnastyka poranna zestaw XI. · Zwiedzamy Kraków – zabawa tematyczna. · Legenda o Smoku Wawelskim- zapoznanie z legendą. · Smok – praca plastyczna. · Warszawski herb – układanka. · Wycieczka po Warszawie – zabawa tematyczna. · Toruńskie katarzynki – zabawa tematyczna. · Płyniemy do Gdańska – zabawa tematyczna. · Na morzu – zabawa integracyjna. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Sztuka blisko nas | · Na wystawie – rozmowa inspirowana wierszem.
· Widok z okna – malowanie pastelami. · Jestem… – zabawa naśladowcza. · Oblicza sztuki – ćwiczenia w klasyfikowaniu. · Chodzimy po linie – zabawa z elementem równowagi. · Kolorowe wazony -praca plastyczna. · Niewidzialna plastelina – słuchanie wiersza D. Wawiłow. · Zgadnij co jest w worku – zabawa sensoryczna. · Malarstwo – oglądanie reprodukcji dzieł malarskich. · Poranne ćwiczenia gimnastyczne zestaw XII. · Wieża – zabawa konstrukcyjna. · Co słyszysz ? – zagadki słuchowe. · Jestem muzykiem – zabawa naśladowcza. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Miesięczny plan pracy dydaktycznej
Styczeń
5-6-latki
TEMAT TYGODNIA | ZADANIA DO REALIZACJI |
Coraz bliżej gwiazd | · Zagadki o powietrznych środkach transportu
· Słuchanie opowiadania Adama Bahdaja „Pilot i ja”, rozmowa na temat utworu · „Skojarzenia” – zabawa słowna z elementem rywalizacji · Zestaw ćwiczeń ruchowych. · „Obrazy z chmur” zabawa plastyczna. · Burza mózgów na temat kosmosu. · „Moja gwiazda” ćwiczenie orientacji na kartce. · Oglądanie ilustracji Gwiazdozbiorów – rozmowa na ich temat. · Poznanie liczby 8, przeliczanie w zakresie od 1 do 8. · Planety Układu Słonecznego – praca plastyczna w grupach. · „Podróż w kosmos” opowieść ruchowa. · „Spotkanie z ufoludkiem” zabawa dramowa. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Za zimową szybą | · „Jesteśmy śnieżynkami” matematyczna zabawa ruchowa przy muzyce.
· Poranna gimnastyka. · Zestaw zabaw ruchowych. · Zabawa badawcza „Roztapiamy lód”. · „Zimowa noc” grupowa praca plastyczna. · „Sylaby do pary” memo sylabowe. · Słuchanie wiersza M. Strzałkowskiej „Ale zima!”, ro zmowa na temat utworu. · Układanie pogodowych rytmów, powtarzanie sekwencji , zabawa matematyczna. · Zabawy ruchowe z gazetami, zabawy zimowe. · Zajęcia ruchowe w ramach Akiliady. · Więcej czy mniej – zabawa ruchowa z liczeniem. · „Czyj to ślad” – zabawa spostrzegawcza. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
|
Serce dla babci i dziadka | · Wprowadzenie litery „s,S”.
· „moja rodzina” rozmowa przy planszy ze schematem drzewa genealogicznego. · Prezenty dla babci i dziadka – praca plastyczna. · „Ile wyrazów?” zabawa dydaktyczna. · Słuchanie opowiadania I.Landau „Babcia też człowiek”, rozmowa na temat utworu · „Pomogę jak mogę” zabawa zręcznościowa z elementem rywalizacji. · Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. · Poranna gimnastyka , zestaw ćwiczeń. · Zabawa matematyczna „kwiaty dla babci”. · Śpiewanie piosenek dla babci i dziadka. · „Czerwony Kapturek” – słuchanie bajki, zabawa dramowa. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Kim będę | · „Kto to taki?” rozmowa o dawnych zawodach.
· „Zgadnij kto to” zabawa pantomimiczna. · „Wyścig murarzy” konstrukcyjna zabawa zespołowa z z elementem rywalizacji. · „Drucikowe litery” ćwiczenie małej motoryki z z wykorzystaniem drucików kreatywnych. · Zagadki słuchowe, synteza sylabowa wyrazów. · „stonoga” zabawa integracyjna ze śpiewem. · „Znajdź rym” zabawa słowna w szukanie rymów. · Poranna gimnastyka. · Zestaw zabaw ruchowych. · Rozwiązywanie zagadek o współczesnych zawodach. · Słuchanie wiersza D. Wawiłow „A jak będę dorosła…” rozmowa na jego temat. · „Talent czyli co?” burza mózgów na temat talentów dzieci. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Własnoręcznie robiony śnieg 🙂 Śnieg w sali? Żaden problem! Liski wspólnie zrobiły z mąki i oleju masę łudząco przypominającą w dotyku oraz wizualnie prawdziwy śnieg. Później próbowały lepić z niego śnieżki, bałwany oraz wykrawać przeróżne kształty. Ta sensoryczna zabawa zdecydowanie przypadła Liskom do gustu 🙂
Wrocławski Dzień Czytania Książek. Tego dnia dzieci z naszej grupy mogły podzielić się o czym opowiada ich ulubiona książka, wysłuchać fragmentów czytanych przez nauczyciela oraz obejrzeć książki kolegów i koleżanek. Rozmawialiśmy także o książkach, jakie są ich rodzaje, o czym mogą opowiadać oraz jakie płyną korzyści z czytania 🙂
Mikołajki w grupie Lisków 🙂 to zdecydowanie jeden z najlepszych dni w roku 🙂 Tego dnia świętowaliśmy również urodziny Daniela, wszystkiego najlepszego !!
Miesięczny plan pracy dydaktycznej
Grudzień
6-latki
TEMAT TYGODNIA | ZADANIA DO REALIZACJI |
Śniegiem malowane | · Mikołajki – pielęgnowanie zwyczajów mikołajkowych
· Zestaw ćwiczeń gimnastycznych · „Taniec pogodowy” zabawa muzyczno ruchowa · Poznanie cyfry „7”. · „Zimowy masażyk” budowanie wzajemnego zaufania, ćwiczenia artykulacyjne i dźwiękonaśladowcze · „Magiczne pudełko” rozpoznawanie przedmiotów · „Pada śnieg” zabawa rzutna z celowaniem · „Śnieżynki” ćwiczenia manualne, wycinanie po linii · Karty pracy – ćwiczenia grafomotoryczne, przeliczanie, uzupełnianie rysunku · „Wesołe bałwanki” zabawy matematyczne, przeliczanie w zakresie od 1 do 7, utrwalanie znaków <,>,= · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Zegary i kalendarze | · „Cztery pory roku” loteryjka obrazkowa
· Ćwiczenia gimnastyczne · „Układamy kalendarze” układanie rytmów · Obserwacje przyrodnicze – określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy · „Zegarowy skrzat” słuchanie utworu połączone z rozmową kierowaną · „Niesforne litery” – zabawa dydaktyczna z czytaniem · „Gra w głoski” ćwiczenie analizy i syntezy słuchowej · „Zakodowana cyfra” dyktando graficzne · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian · zachodzących w przyrodzie. |
Magia Świąt | · Zestaw ćwiczeń gimnastycznych z piłką
· Świąteczna zgaduj – zgadula – układanie i rozwiązywanie zagadek. · Tradycje świąteczne – zabawa dydaktyczna · Słuchanie wiersza N. Usenko „Wigilia”, rozmowa kierowana na temat zwyczajów świątecznych · „Świąteczne drzewko- zabawa plastyczna · „Kartka na Święta” oglądanie kartek świątecznych oraz ich klasyfikacja · Warsztaty z rodzicami – wykonanie ozdób choinkowych · Kolędowanie – pielęgnowanie zwyczajów bożonarodzeniowych · Przedszkolna Wigilia – kultywowanie tradycji związanych z Bożym Narodzeniem · „Choinkowe przeliczanie” zabawy matematyczne · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Wykonanie ozdób choinkowych z masy solnej. Dzieci świetnie sobie radziły zarówno z wałkowaniem masy jak i dokładnym wykrawaniu świąteczno - zimowych kształtów.
Matematyka dla smyka 🙂 Uczymy się znaków <, >, =. Nauka poprzez zabawę to czysta przyjemność 🙂
W tym roku Liski własnoręcznie przygotowały kalendarz adwentowy. Zadania w nim zawarte dotyczą głównie sprawności fizycznej i są częścią projektu AKILIADA, w którym bierzemy udział. Odliczanie czas start 🙂
Pierwsze zabawy na śniegu ! 🙂
Czasami zdarzają się w grupie Lisków również takie intensywne dni jak ten, gdzie braliśmy udział w zajęciach ze stomatologiem gdzie uczyliśmy się na czym polega profilaktyka zdrowego uśmiechu, zajęcia rytmiki oraz Dzień Misia. Nasze dzieciaki są bardzo aktywne i z ciekawością biorą udział we wszelkich zajęciach i zabawach 🙂
Spotkanie z psychodietetykiem, na której Liki samodzielnie przygotowały pastę morelowo - dyniową 🙂
Zajęcia rozwijające orientację w przestrzeni, podążanie skokami za małymi strzałkami 🙂 Skoki w prawo, w lewo, w przód i w tył toż to dla nas pikuś był 🙂 i znów ta mucha, po planszy latała, za głosem Pani wnet podążała, a liski trzymając pomponik mały, wszystkie ruchy muszki świetnie odzwierciedlały 🙂
Utrwalamy literę "U". "U" jak Uśmiech czyli to co Liskom wychodzi idealnie 🙂
Liski w drodze do teatru 🙂
Matematyka nie musi być n(tr)udna 🙂
Utrwalamy literę "K". Rozpoznajemy przedmioty na ilustracjach, dzielimy ich nazwy na sylaby, przyczepiamy klamerki bo w końcu klamerka też jest na "K" 🙂 Po ciężkiej pracy przyszedł czas na... wyścigi kotów 🙂 Co to były za emocje!! Czyj kot wróci najszybciej do swojego właściciela? Czyje rączki najsprawniej zwiną włóczkę? Nieistotne 🙂 Najważniejsza była dobra zabawa, a tej nie zabrakło 🙂
Miesięczny plan pracy dydaktycznej
Listopad
6-latki
TEMAT TYGODNIA | ZADANIA DO REALIZACJI |
Kochamy Cię, Polsko! | · Obchody Dnia Niepodległości – „Bieg Niepodległości”
· Zestaw ćwiczeń ruchowych. · „Czym jest Polska”, rozmowa na temat wiersza. · Zabawa konstrukcyjna z elementem kontynuacji rytmu, mierzenia długości „obronne mury”. · Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania W. Widłaka pt.:”Legenda o trzech braciach”. · Przypomnienie symboli narodowych. · Rozwijanie pamięci wzrokowej podczas zabawy „podaj kolejność”. · „Kodowanie na dywanie” rozwijanie orientacji w przestrzeni, spostrzegawczości, logicznego myślenia. · Praca z obrazkiem podczas zabawy „ułóż zdanie”. · Tworzymy rymy, układanie rymów, wyszukiwanie par nazw obrazków, które się rymują. · Zajęcia muzyczne, utrwalanie hymnu narodowego. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Nasze emocje | · „Wskaźnik uczuć”, tworzenie planszy do zaznaczania swoich emocji.
· Zabawa integracyjna „Serce do serca”. · Zestaw zabaw ruchowych. · Wprowadzenie litery K,k. · Poznanie cyfry 5. · Zabawa ruchowa przy muzyce „pociąg emocji”. · Zajęcia z psychologiem dotyczące radzenia sobie z emocjami. · Zabawa matematyczna „stopa za stopą. · Zabawa ruchowo plastyczna „malujemy emocje. · Zabawa z elementem dramy „sylabowe rozmowy”. · Zabawa słowna „Lubię gdy…”. · Słuchanie opowiadania M. Strzałkowskiej „Czary-mary”, rozmowa na temat utworu. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
|
Zabawy w teatr | · Zabawa integracyjna z chustą „kolorowa kurtyna”.
· Dzień Misia, zabawy tematyczne. · Oglądanie spektaklu do wybranej bajki. · Zabawa słuchowa „odgłosy teatru”. · Zabawy logopedyczne „ćwiczymy dykcję”. · Zabawa teatralna „intonacje”. · Rozwijanie sprawności manualnej, tworzenie pracy plastycznej. · Zestaw ćwiczeń ruchowych. · Wprowadzenie litery U,u. · Zabawa matematyczna „który z kolei”. · Burza mózgów „co musi umieć aktor?”. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Kulinarne ciekawostki | · Andrzejki, zabawy tematyczne.
· Utrwalenie podstawowych informacji dotyczących piramidy zdrowia. · Zabawa matematyczna „rytmiczne układanki”. · Zabawa dydaktyczna „talerzyki pełne zdrowia, utrwalanie wiadomości na temat zdrowego odżywiania. · Memory słuchowe „pudełeczka”. · Zagadki słowne dotyczące kuchni. · Zabawy badawcze, eksperyment z olejem. · Zabawa ćwicząca koncentrację uwagi „gorący ziemniak”. · Zwiedzanie przedszkolnej kuchni. · Wprowadzenie litery Y,y. · Zabawa matematyczna, porównywanie zbiorów. · Poznanie cyfry 6. · Zestaw zabaw ruchowych. · Zabawy ruchowe ze śpiewem. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Terapia ręki w grupie Lisków połączona z utrwaleniem literki D.
Otwarcie Akiliady ! Podczas naszej ROZGRZEWKI dzieci zaznajomiły się z tematem Igrzysk Olimpijskich,stworzyły własny numer startowy, zrealizowały pierwsze wyzwanie oraz.... albo przede wszystkim: świetnie się bawiły !! Czym jest Akiliada? Zapraszamy na nasze aktualności, tam znajdziecie Państwo wszelkie informacje 🙂
Liski wzięły udział w zajęciach dotyczących Piramidy zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej. Dowiedziały się czym jest piramida zdrowia i dlaczego jest dla as ważna. Wspólnymi siłami dzieci ułożyły schemat piramidy na dywanie. Zajęcia odbyły sięw ramach realizacji programu "W zdrowym ciele zdrowy zuch"
Zajęcia w grupie Lisków 🙂
Kilka kadrów z zajęć ruchowych naszych starszaków oraz oraz pilnej nauki 😉 jak zawsze poprzez zabawę 😀
W piątek Liski złożyły przysięgę dbania o naszą planetę, zapoznały się także z zasadami Małego Ekologa. Działania te były prowadzone przez Panią Paulinę w ramach programu realizowanego w naszym przedszkolu "Ekologia dla leśnych ludków".
Serdecznie zapraszamy na skrót dnia w grupie Lisków, trochę ruchu, tańca, śpiewu podczas zajęć z rytmiki oraz utrwalanie liter w twórczy sposób 🙂
Nauka liter, nauka przeliczania... Nie muszą być nudne 🙂 Zaciekawienie i zaangażowanie Lisków podczas zajęć jest najlepszym dowodem na to iż u nas nie ma nudy ! 🙂
Tak nasze Liski ćwiczą na zajęciach Mali Wspaniali. Bo przecież ruch to zdrowie ! Każdy Lisek to głośno powie !
Miesięczny plan pracy dydaktycznej
Październik
6-latki
TEMAT TYGODNIA | ZADANIA DO REALIZACJI |
Zapachy i smaki jesieni | · „Jesienny kącik” – zorganizowanie ekspozycji jesiennych darów.
· Zestaw ćwiczeń ruchowych. · Zabawy sensoryczne z użyciem darów jesieni. · Wprowadzenie litery M,m. · Zabawa grafomotoryczna „Maliny”. · Słuchanie opowiadania „Malinowa mama”, rozmowa na temat treści utworu. · Dzień drzewa, zabawy tematyczne. · Wykonanie pracy plastycznej „Drzewa w sadzie”. · Opowieść ruchowa „Cztery pory roku w sadzie”. · Oglądanie i opis wyglądu niektórych owoców i warzyw. · Poznanie cyfry 2. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Sztuka bycia razem | · Słuchanie wiersza „Jak dobrze być dobrym”. Rozmowa na temat utworu.
· Zabawa integracyjna „Serce do serca”. · Zestaw zabaw ruchowych. · Wprowadzenie litery E,e. · Zabawa słowna w rymy „Ja i ty”. · Poznanie cyfry 3. · Zabawa logopedyczna „wędrujące piłeczki”. · Ćwiczenia grafomotoryczne w książkach. · Burza mózgów na temat: co to jest szacunek? · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
|
O czym szumią drzewa | · Oglądanie albumów przyrodniczych i książek o ptakach.
· Zabawa oddechowa z piórkiem. · Układanie kompozycji z figur geometrycznych. · Słuchanie opowiadania „O gościach co nie przyszli na ucztę” odpowiadanei na pytania dotyczące utworu. · Obserwacja ptaków w ogrodzie. · Zestaw ćwiczeń ruchowych. · Wprowadzenie litery L,l. · Zabawy badawcze i plastyczne „jesienne inspiracje”. · Poszerzanie wiedzy o drzewach. · Zabawa integracyjna „Pajęczyna emocji”. · Zabawy z chustą animacyjną „Kolory pór roku”. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Jesienne strategie zwierząt | · Rozwiązywanie zagadek dotyczących lasu.
· Czytanie globalne „Leśne słówka”. · Zabawa matematyczna „Raz dwa trzy który z kolei jesteś ty?”. · Wprowadzenie litery I,i. · Zestaw zabaw ruchowych. · Dzień Dyni – zabawy tematyczne. · Rozmowa na temat leśnych zwierząt z wykorzystaniem ilustracji. · Zagadki słuchowe „o kim mowa”. · Gra dydaktyczna „Kalambury”. · Zabawy ruchowe ze śpiewem. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Kilka ujęć z wrześniowych zajęć naszych Starszaków 🙂
Ziemniaczana sesja była przedsmakiem naszego Jesiennego Festynu Pieczonego Ziemniaka. Oto efekty 🙂
DZIEŃ KROPKI
Tydzień Szczęścia w grupie III
Miesięczny plan pracy dydaktycznej
Wrzesień
6-latki
TEMAT TYGODNIA | ZADANIA DO REALIZACJI |
Ja i ty to my | · Zabawy integracyjne „kto to powiedział”, „łańcuch imion”, „peleryna niewidka”, „podobieństwa”.
· Słuchanie wiersza „Piękne zwyczaje” przypomnienie o tym, jakie mamy zwroty grzecznościowe oraz kiedy ich używamy. · Oglądanie wizytówek z imionami poszczególnych dzieci, utrwalenie zapisu imion, przeliczanie liter, dzielenie na sylaby. · Praca plastyczna „wakacyjna fotografia”. · Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. · Omówienie zasad obowiązujących w grupie. · Zabawy logopedyczne z piórkami. · Zabawy matematyczne z kostkami. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Spotkanie z latawcem | · Słuchanie opowiadania pt.: ”Lot”- rozmowa na temat utworu.
· Dzień Kropki – zabawy tematyczne. · Festyn · Doskonalenie pamięci wzrokowej poprzez zabawę „ułóż tak samo”. · Zabawy słuchowe z użyciem instrumentów. · Praca plastyczna „Mój latawiec”. · Zabawy oddechowe z użyciem baniek mydlanych. · Integracja grupy podczas zabawy „Wesołe powitanki”. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
|
Pożegnanie lata | · „Wakacyjny kącik”, zorganizowanie kącika z wakacyjnymi pamiątkami.
· Zestaw ćwiczeń ruchowych. · Tydzień Szczęścia – zabawy tematyczne. · Zabawa słowna „Wakacyjne rymy”. · Słuchanie opowiadania pt.: „Morze” – doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego. · Rozwiązywanie zagadek słownych. · Zabawy sensoryczne „Letnie zapachy”. · Utrwalanie nazw dni tygodnia oraz miesięcy. · Zabawa matematyczna rozwijająca umiejętność przeliczania „pociągi”. |
Tajemnice Ziemi | · Zagadki sensoryczne.
· Zabawa dźwiękowo – naśladowcza „sylabowe dialogi”. · Oglądanie uproszczonego Układu Słonecznego – prezentacja ruchu Ziemi wokół Słońca. · Omówienie wiersza pt.: „Konkurs”. · Zajęcia muzyczne, nauka piosenki „Ziemia – planeta cała” · Oglądanie globusa. · Układanie rytmów zgodnie z dostrzeżoną sekwencją. · Zabawa „kolorowe koła” doskonalenie pamięci wzrokowej. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |