Miesięczny plan pracy dydaktycznej

Wrzesień

5-6-latki

TEMAT TYGODNIA ZADANIA DO REALIZACJI
Ja i ty to my ·       Zabawy integracyjne „kto to powiedział”, „łańcuch imion”, „peleryna niewidka”, „podobieństwa”.

·       Słuchanie wiersza „Piękne zwyczaje” przypomnienie o tym, jakie mamy zwroty grzecznościowe oraz kiedy ich używamy.

·       Oglądanie wizytówek z imionami poszczególnych dzieci, utrwalenie zapisu imion, przeliczanie liter, dzielenie na sylaby.

·       Praca plastyczna „wakacyjna fotografia”.

·       Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

·       Omówienie zasad obowiązujących w grupie.

·       Zabawy logopedyczne z piórkami.

·       Zabawy matematyczne z kostkami.

·       Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.

Spotkanie z latawcem ·       Słuchanie opowiadania pt.: ”Lot”- rozmowa na temat utworu.

·       Dzień Kropki – zabawy tematyczne.

·       Doskonalenie pamięci wzrokowej poprzez zabawę „ułóż tak samo”.

·       Zabawy słuchowe  z użyciem instrumentów.

·       Praca plastyczna „Mój latawiec”.

·       Zabawy oddechowe z użyciem baniek mydlanych.

·       Integracja grupy podczas zabawy „Wesołe powitanki”.

·       Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian

zachodzących w przyrodzie.

 

Pożegnanie lata ·       „Wakacyjny kącik”, zorganizowanie kącika  z wakacyjnymi pamiątkami.

·       Zestaw ćwiczeń ruchowych.

·       Tydzień Szczęścia – zabawy tematyczne.

·       Zabawa słowna „Wakacyjne rymy”.

·       Słuchanie opowiadania pt.: „Morze” – doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego.

·       Rozwiązywanie zagadek słownych.

·       Zabawy sensoryczne „Letnie zapachy”.

·       Utrwalanie nazw dni tygodnia oraz miesięcy.

·       Zabawa matematyczna rozwijająca umiejętność przeliczania „pociągi”.

Tajemnice Ziemi ·       Zagadki sensoryczne.

·       Zabawa dźwiękowo – naśladowcza „sylabowe dialogi”.

·       Oglądanie uproszczonego Układu Słonecznego – prezentacja ruchu Ziemi wokół Słońca.

·       Omówienie wiersza pt.: „Konkurs”.

·       Zajęcia muzyczne, nauka piosenki „Ziemia – planeta cała”

·       Oglądanie globusa.

·       Układanie rytmów zgodnie z dostrzeżoną sekwencją.

·       Zabawa „kolorowe koła” doskonalenie pamięci wzrokowej.

·       Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.