Chłopcy z naszej grupy wzięli udział w konkursi SUDOKU w Przedszkolu nr 104. Panowie świetnie się spisali, Gniewko zajął 4 miejsce. Gratulacje chłopcy!
Zabawy z matą do kodowania 🙂
Aktywne poranki z Krokietem i Lamą 🙂
Kolejne wyzwanie w ramach projektu "Edukacja w ruchu" za nami! Tym razem wcieliliśmy się w superbohaterów i odkrywaliśmy swoje wyjątkowe moce! 💫⚡ Było mnóstwo kreatywnej zabawy, ruchu i emocji – a wybór supermocy okazał się naprawdę trudnym zadaniem! #edukacjawruchu #edukacjawruchuWroclaw #PhysicallyActiveLearning @FundacjaV4Sport @awf.wroc @AkademiaKrokietaiLamy @wroclaw.wroclove
Przegląd piosenki ekologicznej "Ekologiczna Nutka" w SOSW nr 10. W tym roku również wzięliśmy udział w tym wydarzeniu i jak zawsze nasze dzieci wypadły znakomicie 🙂 grupa Sowy zaprezentowała piosenkę pt.:"Zimna woda"
Zajęcia językowe z użyciem piłek EDUball oraz sylabowego domino 🙂
Zajęcia o wodzie, dzieci dowiedziały się dlaczego woda jest dla nas tak bardzo ważna, miały okazję eksperymentować i odkrywać właściwości wody.
Promocja - realizacja wyzwania Pierwsze wyzwanie w ramach II etapu projektu „Edukacja w ruchu” za nami! 🤩 Luty minął nam pod znakiem zwierzaków! 🐶🐻 Dzieci miały okazję poznać swoje preferencje i odkryć coś nowego o swoich kolegach i koleżankach. #edukacjawruchu #edukacjawruchuWroclaw #PhysicallyActiveLearning @FundacjaV4Sport @awf.wroc @AkademiaKrokietaiLamy @wroclaw.wroclove
Miesięczny plan pracy dydaktycznej
Marzec
5-6-latki
TEMAT TYGODNIA | ZADANIA DO REALIZACJI |
Zwierzęta naszych pól i lasów | · Gimnastyka poranna zestaw ćwiczeń.
· Słuchanie opowiadania „Leśny dom” – rozmowa na temat utworu · Wprowadzenie litery Ł,ł. · Co słychać w czasie przedwiośnia u mieszkańców lasu? – wzbogacenie wiadomości o życiu i zwyczajach zwierząt leśnych. · Leśne zwierzęta – zabawa ruchowa. · Mieszkańcy pól – zabawy logiczno – matematyczne. · Ptaki, ssaki i owady – wzbogacanie informacji i zwierzętach. · Kulawy lisek – zabawa ruchowa. · Kto produkuje miód i w jaki sposób? – praca z tablicą demonstracyjną. · Taniec pszczół – zabawa taneczna. · Wyjazd do Teatru Lalek, oglądanie spektaklu: „Och Emil”. · Zajączki i lisy – zabawa rozwijająca reakcję na sygnał. · Układanie sekwencji – praca z obrazami. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Marcowa pogoda | · Wprowadzenie litery U,u.
· Prognoza pogody – zabawa dydaktyczna. · Przedwiosenny spacer- zabawa ruchowa. · Zabawy ruchowo – rytmiczne z piosenką. · Kierunki – rozwijanie orientacji przestrzennej. · Wiosenne eksperymenty – zabawy badawcze. · Przesyłka – zabawa z elementem rzutu i celowania. · Taniec kropelek – zabawa ruchowa. · Malowany marzec – zabawa twórcza. · Co było najpierw – układanie historyjki obrazkowej. · Wiosenny deszczyk – ćwiczenie palców dłoni, rozwijanie spostrzegawczości słuchowej. · Zabawy ruchowe według scenariusza Zdrowo i Sportowo · Gimnastyka poranna zestaw ćwiczeń. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
|
Wiosenne przebudzenia i powroty | · Gimnastyka poranna zestaw ćwiczeń
· Co się zmienia wiosną? – oglądanie i klasyfikowanie obrazków, rozmowa. · Tydzień – zabawa matematyczna (rytmy). · Co to takiego ? – zagadki związane z pogodą. · Prawda czy fałsz – zabawa dydaktyczna. · Pogodowy masażyk – zabawa relaksacyjna. · Jak zbudowany jest kwiat? – oglądanie kwiatów. · Od nasionka do rośliny – oglądanie ilustracji , rozmowa. · Więcej , mniej czy tyle samo? – zabawa matematyczna. · Tworzenie ogródków w doniczkach. · Ekologiczny pokaz mody z okazji pierwszego dnia wiosny. · Wiosenne kwiaty – wyklejanka. · Zajęcia terenowe – w poszukiwaniu wiosny. · Co słychać u zwierząt – zabawa słuchowa. · Słuchanie opowiadania „ o wiośnie w lesie i wiewiórki interesie” – rozmowa na temat utworu. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Niezwykły świat zwierząt | · Poranne ćwiczenia gimnastyczne.
· Wycieczka do ZOO. · Wprowadzenie litery Z,z. · Słuchanie opowiadania „Wieka podróż małpki Mini” – rozmowa na temat utworu. · Gdzie mieszkają zwierzęta? – zabawa dydaktyczna. · Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10 – zabawy matematyczne. · Wodne rymowanki – układanie rymów do nazw zwierząt. · Węże – zabawa ruchowa. · Rekordziści wśród zwierząt – praca z tablicą demonstracyjną. · Żabie łamigłówki – zabawy matematyczne. · Tajemnice podwodnego świata – wzbogacanie wiadomości na temat morskich zwierząt. · Gdzie jest sawanna? – zapoznanie z pojęciem sawanna. · Rybki w sieci – zabawa ruchowa. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Wycieczka do Hali Stulecia na warsztaty "Lecimy w kosmos". Podczas zajęć dzieci miały okazję zoabczyć Halę oraz wzbogacić swoją wiedzę o wiele kosmicznych ciekawostek 🙂
Zajęcia o smogu w ramach realizacji programu "Ekologia dla Leśnych Ludków".
Poznajemy literę P. Oczywiście Piłka była tutaj nieodłącznym elementem 🙂
Poznajemy cyfrę 8, liczymy, bawimy się i przy okazji uczymy 🙂
Z wizytą u Pana Prezydenta 🙂 Grupa Sówek godnie reprezentowała nasze przedszkole, dzieci wykazały się wiedzą na temat wrocławskich legend czym zaskoczyły Pana Prezydenta. Sówki wręczyły również prezent wykonany przez Elenkę. Koniec wizyty był zaskakujący: krótka partyjka szachowa Pana Prezydenta z naszym Romanem, która została przerwana remisem. Kto wie, może ciąg dalszy nastąpi?....
MIESIĘCZNY PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ W GRUPIE “SOWY”
5 I 6 – LATKI
MIESIĄC LUTY
Temat tygodnia |
Zadania do realizacji |
Baśnie, bajki, bajeczki ( 3.02.25 – 07.02.25) |
Wysłuchanie i nauka piosenki „Bajkowe marzenia”
|
Puk, puk, to ja, sztuka (10.02.25 – 14.02.25) |
|
Karnawał (17.02.25 – 21.02.25) |
|
Tajemnice kosmosu (24.02.25 – 28.02.25) |
|
Poznajemy literkę G,g podczas zabawy 🙂 ćwiczymy nasz słuch powtarzając usłyszane dźwięki, ozdabiamy i wycinamy nasze G, wyszukujemy przy pomocy lupy ilustracji, których nazwy rozpoczynają się literą G oraz oczywiście skaczemy w Gumę 🙂
Matematyka w grupie Sówek - utrwalenie dotychczas poznanych liczb.
Gimnastyka z użyciem woreczków = świetna zabawa oraz integracja grupy 🙂
Aktywne przerwy - staramy się każdą możliwą chwilkę wykorzystać na odrobinę ruchu 🙂
Zajęcia sensoryczne z użyciem sensorycznych paneli.
Malowanie farbami akwarelowymi, utrwalanie litery B,b.
Matematyka w wydaniu Sówek, przeliczamy, porównujemy. Znaki <, >, = nie są nam już straszne. Bawimy się a zupełnie przy okazji uczymy 🙂
Kilka ujęć z przepięknego występu Sówek z okazji dnia Babci i Dziadka 🙂
Zajęcia języka angielskiego z panią Raquel
Litera S. Doświadczamy ,poznajemy podczas zabawy i ćwiczeń. W końcu slalom, skok i skakanka zaczynają się na literę S 🙂
MIESIĘCZNY PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ W GRUPIE “SOWY”
5 i 6 – LATKI
MIESIĄC STYCZEŃ
Temat tygodnia |
Zadania do realizacji |
Planeta „FANTAZJA” ( 30.12.24 – 3.01.25) |
|
Mijają dni, miesiące, lata (6.01.25 – 10.01.25) |
|
Zima i zwierzęta (13.01.25 – 17.01.25) |
|
Babcia i dziadek ( 20.01.25 – 24.01.25) |
|
Planeta „Fantazja” (27.01.25 – 31.01.25) |
|
Zadanie z kalendarza adwentowego - Mikołajkowa Joga 🙂
Zajęcia ruchowe prowadzone przez Panie z SOSW przy ul. Parkowej przy gościnnym udziale dzieci z ww. placówki.
Dzień Guzika - zabawy zręcznościowe z użyciem guzików 🙂
Warsztaty świąteczne 2024. Dziękujemy wszystkim obecnym rodzicom i dzieciom za wykonanie przepięknych ozdób choinkowych.
11 grudnia nasza grupa wzięła udział w Integracyjnym WFie - Świąteczna Misja 2024! Tego dnia dzieci wyruszyły na wspólną przygodę, by razem z elfami i Kasią Kozikowską uratować święta. Ćwiczyliśmy, bawiliśmy się i pokazaliśmy, że sport i zabawa mogą łączyć wszystkich!
Edukacja w ruchu - realizacja 3 Wyzwania
Tydzie Mikoajkowy obfitowa w rne mikoajkowe aktywnoci, od realizacji zada sportowych z kalendarza adwentowego skadajcego si m.in. z zada z Akademii Krokieta i Lamy, poprzez wycinanki oraz tworzenie historyjek obrazkowych o Mikoaju w zespoach.
Zabawy z literk L.
MIESICZNY PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ W GRUPIE “SOWY”
5 i 6 – LATKI
MIESIC GRUDZIE
Temat tygodnia |
Zadania do realizacji |
JAK WYGLDA WIAT PRZED MILIONAMI LAT? |
|
IDZIE ZIMA ZE NIEGIEM |
|
ID WITA |
|
NOWY ROK TU TU |
|
Litera D. Nauuka poprzez ruch i zabaw 🙂
Soowy s przygotowane na grudzie, kalendarz adwentowy jest, listy do Mikoaja s, niech dzieje si Magia 🙂
Andrzejki w grupie Swek 🙂 byy wrby, tace, yczenia i przepowiednie przszych zawodw wrd dzieci 🙂
Wanie ukoczylimy drugie ju wyzwanie w ramach projektu “Edukacja w ruchu”! W tym miesicu dzieci mogy w ruchu sprawdzi swoje zimowe preferencje oraz wybory swoich kolegw i koleanek.❄️
Wykonanie pracy plastycznej na wany temat: Pawa Dziecka.
Poznajemy liter T, sortujemy, masujemy i skaczemy 🙂
Szalona zabawa ruchowa ---> kto ucieknie przed wahadekiem? Zegar tyka tik tak tik tak, musisz by szybki ! I Sowy takie wanie byy sprytne i szybkie. Dodatkowo ukadalimy ze swoich cia poznane litery 🙂
Wyprawa do Nibylandii, zabawy ruchowe, sprawnociowe i konstrukcyjne przy muzyce.
Drodzy Rodzice, padziernikowe wyzwanie projektu Edukacja w ruchu ju za nami. Kilka kadrw z zabaw ruchowych naszych dzielnych starszakw 🙂
Zajcia z serii ALFABET POD LUP czyli dalsze poznawanie liter poprzez zabaw, tym razem POD LUP wzilimy liter E.
Dyniowe zajcia prowadzone przez Pani z SOSW na ul. Parkowej w towarzystwie dzieci z ww. placwki.
Miesiczny plan pracy dydaktycznej
Listopad
5- 6-latki
TEMAT TYGODNIA |
ZADANIA DO REALIZACJI |
Co powinienem wiedzie o Polsce |
zachodzcych w przyrodzie. |
Moja rodzina mj dom |
zachodzcych w przyrodzie. |
Moje prawa i obowizki |
zachodzcych w przyrodzie. |
Moje zdrowie i bezpieczestwo |
|
Warsztaty w Hali Stulecia. Dzieci podczas zaj dowiedziay si wielu ciekawostek z ycia zwierzt mieszkajcych w Zoo. Zdobyy take wiedz na temat jak powinny wyglda i jakie wymagania spenia wybiegi dla poszczeglnych zwierzt. W czci warsztatowej Sowy mogy w grupach wykona wasnorcznie wybiag dla wybranego mieszkaca Zoo. Dodatkow atrakcj byo ogldanie makiety Hali oraz wysuchanie ciekawostek na temat jej historii.
Kilka uj z zaj Swek, jesienna matematyka, relaksacyjne masayki oraz zamienianie sylab w szklane kulki 🙂
Grafomotoryka w dyym wydaniu. Ukadanie szlaczkw za pomoc kasztanw, guzikw i pomponw 🙂
Kilka naszych aktywnoci z minionego tygodnia, wykonanie Aligatora z litery A oraz odtwarzanie wzorw z kolorowymi patyczkami 🙂
Warsztaty z Pani Lenik, podczas ktrych dzieci wykonay przepikne jesienne ramki wykorzystujc do tego dary lasu. Dziea Swek stay si jesienn ozdob naszej sali 🙂
O jak osa, malowanie wod, czyli poznajemy i utrwalamy litry poprzez ciekawe dowiadczenia i zabaw 🙂
Spartakiada 2024 w Przedszkolu nr 2
Lekcja jzyka angielskiego z wolontariuszk Raquel.
Zajcia u Swek - zabawy jesienne, zabawy z kwadratem, zabawa ruchowa - kolory.
Miesiczny plan pracy dydaktycznej
Padziernik
5-6-latki
TEMAT TYGODNIA | ZADANIA DO REALIZACJI |
Idzie jesie przez ogrd i sad | · „Jesienny kcik” – zorganizowanie ekspozycji jesiennych darw.
· Zestaw wicze ruchowych. · Zabawy sensoryczne z uyciem darw jesieni. · Wprowadzenie litery O,o. · Zabawa grafomotoryczna „Maliny”. · Suchanie opowiadania „Malinowa mama”, rozmowa na temat treci utworu. · Udzia w Spartakiadzie w Przedszkolu nr 2 · Wyjazd do Maciejowego Sadu. · Wykonanie pracy plastycznej „Drzewa w sadzie”. · Opowie ruchowa „Cztery pory roku w sadzie”. · Ogldanie i opis wygldu niektrych owocw i warzyw. · Poznanie cyfry 1. · Taniec jesieni – swobodny ruch do muzyki. · Poznajemy owoce – zabawy badawcze. · Zabawy na wieym powietrzu, obserwacja zmian zachodzcych w przyrodzie. |
Idzie jesie do zwierzt | · Rozwizywanie zagadek dotyczcych lasu.
· Czytanie globalne „Lene swka”. · Zabawa matematyczna „Raz dwa trzy ktry z kolei jeste ty?”. · Wprowadzenie litery A,a. · Zestaw zabaw ruchowych. · witowanie Dnia Edukacji Narodowej – krtki wystp artystyczny. · Rozmowa na temat lenych zwierzt z wykorzystaniem ilustracji. · Zagadki suchowe „o kim mowa”. · Gra dydaktyczna „Kalambury”. · Poznanie zapisu cyfry 2. · Zabawy ruchowe ze piewem. · Lene zapasy – przeliczanie. · Jesienne zabawy ruchowe – orzechem do dziupli, wiewirki w parku. · Przygoda jea- ukadanie historyjki zgodnie z kolejnoci wydarze. · Zabawy na wieym powietrzu, obserwacja zmian zachodzcych w przyrodzie.
|
Skd mamy te produkty? | · Zabawa oddechowa z pirkiem.
· Suchanie opowiadania „Historia zapisana w zdjciach” B. Szelgowskiej. · Brya cukru – zabawa ruchowa. · Zapoznanie z zapisem cyfry 3. · Ukadanki z piekarni – zabawa dydaktyczna. · Prostoktne pudeko – wyodrbnienie ksztatu prostokta. · Rolnik, mynarz, piekarz – zabawa ruchowa. · Jak powstaje chleb? Historyjka obrazkowa. · Ukadanie kompozycji z figur geometrycznych. · Obserwacja ptakw w ogrodzie. · Zestaw wicze ruchowych. · Wprowadzenie litery M,m. · Zabawa integracyjna „Pajczyna emocji”. · Zabawy z chust animacyjn „Kolory pr roku”. · Zabawy na wieym powietrzu, obserwacja zmian zachodzcych w przyrodzie. |
Idzie jesie z deszczem | · Aktywne suchanie wiersza „Jesienna muzyka” I. Salach.
· Zmienna pogoda – zabawa orientacyjno – porzdkowa. · Nauka piosenki „Psotny deszczyk” · Zapoznanie zapisu cyfry 4. · Co pywa, co tonie – zabawa badawcza. · Kolorowy deszcz – zabawa z uyciem poznanych liczb. · Jesienne zabawy logopedyczne. · Wietrzyk, wiatr, wichura- zabawa ruchowa. · Kalosze i parasol – wykonanie pracy plastycznej. · Rozwizywanie zagadek dotyczcych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni. · Wprowadzenie litery E,e. · Zestaw zabaw ruchowych. · Zabawy ruchowe ze piewem. · Zabawy na wieym powietrzu, obserwacja zmian zachodzcych w przyrodzie. |
Miesiczny plan pracy dydaktycznej
Wrzesie
5-6-latki
TEMAT TYGODNIA | ZADANIA DO REALIZACJI |
Ja i ty to my | · Zabawy integracyjne „kto to powiedzia”, „acuch imion”, „peleryna niewidka”, „podobiestwa”.
· Suchanie wiersza „Pikne zwyczaje” przypomnienie o tym, jakie mamy zwroty grzecznociowe oraz kiedy ich uywamy. · Ogldanie wizytwek z imionami poszczeglnych dzieci, utrwalenie zapisu imion, przeliczanie liter, dzielenie na sylaby. · Praca plastyczna „wakacyjna fotografia”. · Zestaw wicze gimnastycznych. · Omwienie zasad obowizujcych w grupie. · Zabawy logopedyczne z pirkami. · Zabawy matematyczne z kostkami. · Zabawy na wieym powietrzu, obserwacja zmian zachodzcych w przyrodzie. |
Spotkanie z latawcem | · Suchanie opowiadania pt.: ”Lot”- rozmowa na temat utworu.
· Dzie Kropki – zabawy tematyczne. · Doskonalenie pamici wzrokowej poprzez zabaw „u tak samo”. · Zabawy suchowe z uyciem instrumentw. · Praca plastyczna „Mj latawiec”. · Zabawy oddechowe z uyciem baniek mydlanych. · Integracja grupy podczas zabawy „Wesoe powitanki”. · Zabawy na wieym powietrzu, obserwacja zmian zachodzcych w przyrodzie.
|
Poegnanie lata | · „Wakacyjny kcik”, zorganizowanie kcika z wakacyjnymi pamitkami.
· Zestaw wicze ruchowych. · Tydzie Szczcia – zabawy tematyczne. · Zabawa sowna „Wakacyjne rymy”. · Suchanie opowiadania pt.: „Morze” – doskonalenie umiejtnoci uwanego suchania utworu literackiego. · Rozwizywanie zagadek sownych. · Zabawy sensoryczne „Letnie zapachy”. · Utrwalanie nazw dni tygodnia oraz miesicy. · Zabawa matematyczna rozwijajca umiejtno przeliczania „pocigi”. |
Tajemnice Ziemi | · Zagadki sensoryczne.
· Zabawa dwikowo – naladowcza „sylabowe dialogi”. · Ogldanie uproszczonego Ukadu Sonecznego – prezentacja ruchu Ziemi wok Soca. · Omwienie wiersza pt.: „Konkurs”. · Zajcia muzyczne, nauka piosenki „Ziemia – planeta caa” · Ogldanie globusa. · Ukadanie rytmw zgodnie z dostrzeon sekwencj. · Zabawa „kolorowe koa” doskonalenie pamici wzrokowej. · Zabawy na wieym powietrzu, obserwacja zmian zachodzcych w przyrodzie. |