11 grudnia nasza grupa wzięła udział w Integracyjnym WF - Świąteczna Misja 2024! Tego dnia dzieci wyruszyły na wspólną przygodę, by razem z elfami i Kasią Kozikowską uratować Święta. Ćwiczyliśmy, bawiliśmy się i pokazaliśmy, że sport i zabawa mogą łączyć absolutnie wszyskich!
Edukacja w ruchu - realizacja 3 Wyzwania
Tydzień Mikołajkowy obfitował w różne mikołajkowe aktywności, od realizacji zadań sportowych z kalendarza adwentowego składającego się m.in. z zadań z Akademii Krokieta i Lamy, poprzez wycinanki oraz tworzenie historyjek obrazkowych o Mikołaju w zespołach.
Zabawy z literką L.
MIESIĘCZNY PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ W GRUPIE “SOWY”
5 i 6 – LATKI
MIESIĄC GRUDZIEŃ
Temat tygodnia |
Zadania do realizacji |
JAK WYGLĄDAŁ ŚWIAT PRZED MILIONAMI LAT? |
|
IDZIE ZIMA ZE ŚNIEGIEM |
|
IDĄ ŚWIĘTA |
|
NOWY ROK TUŻ TUŻ |
|
Litera D. Nauuka poprzez ruch i zabawę 🙂
Soowy są przygotowane na grudzień, kalendarz adwentowy jest, listy do Mikołaja są, niech dzieje się Magia 🙂
Andrzejki w grupie Sówek 🙂 były wróżby, tańce, życzenia i przepowiednie przszłych zawodów wśród dzieci 🙂
Właśnie ukończyliśmy drugie już wyzwanie w ramach projektu “Edukacja w ruchu”! W tym miesiącu dzieci mogły w ruchu sprawdzić swoje zimowe preferencje oraz wybory swoich kolegów i koleżanek.❄️
Wykonanie pracy plastycznej na ważny temat: Pawa Dziecka.
Poznajemy literę T, sortujemy, masujemy i skaczemy 🙂
Szalona zabawa ruchowa ---> kto ucieknie przed wahadełkiem? Zegar tyka tik tak tik tak, musisz być szybki ! I Sowy takie właśnie były sprytne i szybkie. Dodatkowo układaliśmy ze swoich ciał poznane litery 🙂
Wyprawa do Nibylandii, zabawy ruchowe, sprawnościowe i konstrukcyjne przy muzyce.
Drodzy Rodzice, październikowe wyzwanie projektu Edukacja w ruchu już za nami. Kilka kadrów z zabaw ruchowych naszych dzielnych starszaków 🙂
Zajęcia z serii ALFABET POD LUPĄ czyli dalsze poznawanie liter poprzez zabawę, tym razem POD LUPĘ wzięliśmy literę E.
Dyniowe zajęcia prowadzone przez Panią z SOSW na ul. Parkowej w towarzystwie dzieci z ww. placówki.
Miesięczny plan pracy dydaktycznej
Listopad
5- 6-latki
TEMAT TYGODNIA |
ZADANIA DO REALIZACJI |
Co powinienem wiedzieć o Polsce |
zachodzących w przyrodzie. |
Moja rodzina mój dom |
zachodzących w przyrodzie. |
Moje prawa i obowiązki |
zachodzących w przyrodzie. |
Moje zdrowie i bezpieczeństwo |
|
Warsztaty w Hali Stulecia. Dzieci podczas zajęć dowiedziały się wielu ciekawostek z życia zwierząt mieszkających w Zoo. Zdobyły także wiedzę na temat jak powinny wyglądać i jakie wymagania spełniać wybiegi dla poszczególnych zwierząt. W części warsztatowej Sowy mogły w grupach wykonać własnoręcznie wybiag dla wybranego mieszkańca Zoo. Dodatkową atrakcją było oglądanie makiety Hali oraz wysłuchanie ciekawostek na temat jej historii.
Kilka ujęć z zajęć Sówek, jesienna matematyka, relaksacyjne masażyki oraz zamienianie sylab w szklane kulki 🙂
Grafomotoryka w dyżym wydaniu. Układanie szlaczków za pomocą kasztanów, guzików i pomponów 🙂
Kilka naszych aktywności z minionego tygodnia, wykonanie Aligatora z litery A oraz odtwarzanie wzorów z kolorowymi patyczkami 🙂
Warsztaty z Panią Leśnik, podczas których dzieci wykonały przepiękne jesienne ramki wykorzystując do tego dary lasu. Dzieła Sówek stały się jesienną ozdobą naszej sali 🙂
O jak osa, malowanie wodą, czyli poznajemy i utrwalamy litry poprzez ciekawe doświadczenia i zabawę 🙂
Spartakiada 2024 w Przedszkolu nr 2
Lekcja języka angielskiego z wolontariuszką Raquel.
Zajęcia u Sówek - zabawy jesienne, zabawy z kwadratem, zabawa ruchowa - kolory.
Miesięczny plan pracy dydaktycznej
Październik
5-6-latki
TEMAT TYGODNIA | ZADANIA DO REALIZACJI |
Idzie jesień przez ogród i sad | · „Jesienny kącik” – zorganizowanie ekspozycji jesiennych darów.
· Zestaw ćwiczeń ruchowych. · Zabawy sensoryczne z użyciem darów jesieni. · Wprowadzenie litery O,o. · Zabawa grafomotoryczna „Maliny”. · Słuchanie opowiadania „Malinowa mama”, rozmowa na temat treści utworu. · Udział w Spartakiadzie w Przedszkolu nr 2 · Wyjazd do Maciejowego Sadu. · Wykonanie pracy plastycznej „Drzewa w sadzie”. · Opowieść ruchowa „Cztery pory roku w sadzie”. · Oglądanie i opis wyglądu niektórych owoców i warzyw. · Poznanie cyfry 1. · Taniec jesieni – swobodny ruch do muzyki. · Poznajemy owoce – zabawy badawcze. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Idzie jesień do zwierząt | · Rozwiązywanie zagadek dotyczących lasu.
· Czytanie globalne „Leśne słówka”. · Zabawa matematyczna „Raz dwa trzy który z kolei jesteś ty?”. · Wprowadzenie litery A,a. · Zestaw zabaw ruchowych. · Świętowanie Dnia Edukacji Narodowej – krótki występ artystyczny. · Rozmowa na temat leśnych zwierząt z wykorzystaniem ilustracji. · Zagadki słuchowe „o kim mowa”. · Gra dydaktyczna „Kalambury”. · Poznanie zapisu cyfry 2. · Zabawy ruchowe ze śpiewem. · Leśne zapasy – przeliczanie. · Jesienne zabawy ruchowe – orzechem do dziupli, wiewiórki w parku. · Przygoda jeża- układanie historyjki zgodnie z kolejnością wydarzeń. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
|
Skąd mamy te produkty? | · Zabawa oddechowa z piórkiem.
· Słuchanie opowiadania „Historia zapisana w zdjęciach” B. Szelągowskiej. · Bryła cukru – zabawa ruchowa. · Zapoznanie z zapisem cyfry 3. · Układanki z piekarni – zabawa dydaktyczna. · Prostokątne pudełko – wyodrębnienie kształtu prostokąta. · Rolnik, młynarz, piekarz – zabawa ruchowa. · Jak powstaje chleb? Historyjka obrazkowa. · Układanie kompozycji z figur geometrycznych. · Obserwacja ptaków w ogrodzie. · Zestaw ćwiczeń ruchowych. · Wprowadzenie litery M,m. · Zabawa integracyjna „Pajęczyna emocji”. · Zabawy z chustą animacyjną „Kolory pór roku”. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Idzie jesień z deszczem | · Aktywne słuchanie wiersza „Jesienna muzyka” I. Salach.
· Zmienna pogoda – zabawa orientacyjno – porządkowa. · Nauka piosenki „Psotny deszczyk” · Zapoznanie zapisu cyfry 4. · Co pływa, co tonie – zabawa badawcza. · Kolorowy deszcz – zabawa z użyciem poznanych liczb. · Jesienne zabawy logopedyczne. · Wietrzyk, wiatr, wichura- zabawa ruchowa. · Kalosze i parasol – wykonanie pracy plastycznej. · Rozwiązywanie zagadek dotyczących zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni. · Wprowadzenie litery E,e. · Zestaw zabaw ruchowych. · Zabawy ruchowe ze śpiewem. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Miesięczny plan pracy dydaktycznej
Wrzesień
5-6-latki
TEMAT TYGODNIA | ZADANIA DO REALIZACJI |
Ja i ty to my | · Zabawy integracyjne „kto to powiedział”, „łańcuch imion”, „peleryna niewidka”, „podobieństwa”.
· Słuchanie wiersza „Piękne zwyczaje” przypomnienie o tym, jakie mamy zwroty grzecznościowe oraz kiedy ich używamy. · Oglądanie wizytówek z imionami poszczególnych dzieci, utrwalenie zapisu imion, przeliczanie liter, dzielenie na sylaby. · Praca plastyczna „wakacyjna fotografia”. · Zestaw ćwiczeń gimnastycznych. · Omówienie zasad obowiązujących w grupie. · Zabawy logopedyczne z piórkami. · Zabawy matematyczne z kostkami. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |
Spotkanie z latawcem | · Słuchanie opowiadania pt.: ”Lot”- rozmowa na temat utworu.
· Dzień Kropki – zabawy tematyczne. · Doskonalenie pamięci wzrokowej poprzez zabawę „ułóż tak samo”. · Zabawy słuchowe z użyciem instrumentów. · Praca plastyczna „Mój latawiec”. · Zabawy oddechowe z użyciem baniek mydlanych. · Integracja grupy podczas zabawy „Wesołe powitanki”. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie.
|
Pożegnanie lata | · „Wakacyjny kącik”, zorganizowanie kącika z wakacyjnymi pamiątkami.
· Zestaw ćwiczeń ruchowych. · Tydzień Szczęścia – zabawy tematyczne. · Zabawa słowna „Wakacyjne rymy”. · Słuchanie opowiadania pt.: „Morze” – doskonalenie umiejętności uważnego słuchania utworu literackiego. · Rozwiązywanie zagadek słownych. · Zabawy sensoryczne „Letnie zapachy”. · Utrwalanie nazw dni tygodnia oraz miesięcy. · Zabawa matematyczna rozwijająca umiejętność przeliczania „pociągi”. |
Tajemnice Ziemi | · Zagadki sensoryczne.
· Zabawa dźwiękowo – naśladowcza „sylabowe dialogi”. · Oglądanie uproszczonego Układu Słonecznego – prezentacja ruchu Ziemi wokół Słońca. · Omówienie wiersza pt.: „Konkurs”. · Zajęcia muzyczne, nauka piosenki „Ziemia – planeta cała” · Oglądanie globusa. · Układanie rytmów zgodnie z dostrzeżoną sekwencją. · Zabawa „kolorowe koła” doskonalenie pamięci wzrokowej. · Zabawy na świeżym powietrzu, obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie. |