Miesięczny plan pracy dydaktycznej

Październik

5-6 latki

Temat tygodnia

Zadania do realizacji

Złota jesień wokół nas

  • Zestaw ćwiczeń ruchowych.
  • „Jesienne drzewa” – słuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej.
  • „Jaka jest jesień” – zabawa słowna.
  • „Tańczące listki” – zabawa muzyczna.
  • „A jak aparat”- zabawy z literą A.
  • „Jesienne liście” – stemplowanie.
  • „Ile żołędzie spadło w drzewa” – zabawa matematyczna.
  • „Tacy sami czy inni” – zabawa ćwicząca umiejętności społeczne.
  • 2 – zabawy z cyfrą 2.
  • „Słońce świeci – deszcz pada” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
  • „Jesień” masażyk relaksacyjny.
  • „Lecą liście” – zabawa logorytmiczna.
  • „Wesołe bajeczki” – czytanie bajek przez nauczyciela.
  • „Słuchaj i zapamiętaj” – zabawa słuchowa.
  • „Jesienne zdania” – zabawa słowna
  • Zabawy na świeżym powietrzu.

Co w sadzie dojrzewa

  • Zestaw ćwiczeń porannych
  • „Owoce Zosi” – słuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej
  • „I jak igła” – zabawy z literą I.
  • „Śliwki do koszyka” – zabawa orientacyjno – porządkowa.
  • „Zbieramy gruszki” – zabawa z elementem liczenia.
  • „Gdzie leży owoc” – zabawa matematyczna.
  • Wycieczka do Maciejowego Sadu.
  • „Jaki to owoc” zagadki obrazkowe.
  • „Zapasy na zimę” – rozmowa na podstawie ilustracji.
  • „Wesołe bajeczki” – czytanie bajek przez nauczyciela
  • „Przepędzamy deszczowe chmury” – zabawa oddechowa.
  • „Tworzymy rytmy” – zabawa matematyczna.
  • „Ile słów słyszysz” – zabawa słuchowa.
  • Zabawy na świeżym powietrzu.

Świat wynalazków

  • Zestaw ćwiczeń porannych.
  • „Czarodziejski worek” – zabawa dydaktyczna.
  • „Co to za dźwięk” – zabawa słuchowa.
  • „Przekaż rytm” – zabawa rytmiczna.
  • „E jak ekran” – zabawy z literą E.
  • „Dzień nauczyciela” – przedstawienie artystyczne.
  • „Co mówi moja mina” – zabawa pantomimiczna.
  • Realizacja wyzwania projektu Edukacja w Ruchu.
  • „Jakie to urządzenie” – zagadki ruchowe.
  • „Wesołe bajeczki” – czytanie bajek przez nauczyciela.
  • 3 – zabawy z cyfrą 3.
  • „Co to jest internet” – burza mózgów.
  • „Samoloty” – zabawa bieżna.
  • „Koło trójkąt kwadrat” – zabawy z figurami geometrycznymi.
  • „Dwa żelazka” – zabawa słowna.
  • Zabawy na świeżym powietrzu.

Szaro buro i ponuro

  • Zestaw ćwiczeń porannych
  • „Parasole” – zabawa dydaktyczna
  • „Piórka” – ćwiczenia oddechowe.
  • „Deszczyk pada” – masażyk.
  • „T jak tata” – zabawy z literą T.
  • „Deszczyk” – zabawa rytmiczna
  • Spotkanie z policjantem
  • „Co czujesz” – ćwiczenia w rozpoznawaniu emocji
  • „Mostek” zabawa z elementem równowagi.
  • „Mało nas” – pląs ze śpiewem
  • „Późna jesień” – słuchanie wiersza
  • „Jesienne zagadki” – zagadki słowno – obrazkowe.
  • „Ile elementów ma zbiór” – zabawa matematyczna.
  • Zabawy na świeżym powietrzu.

Przedstawienie czas zacząć

  • Zestaw ćwiczeń porannych
  • Wycieczka do Teatru na Ostrowie Tumskim
  • „Taniec wiatru” – zabawa muzyczna4
  • „M jak mama” – zabawy z literą M.
  • „Jesteśmy aktorami” – zabawa ruchowo – naśladowcza.
  • „Deszczyk” – instrumentacja wiersza
  • „Wiewiórki i borsuki” – zabawa rytmiczna
  • „Sprawny język” – ćwiczenia artykulacyjne
  • 4 – zabawy z cyfrą 4.
  • „Pokaż to” – zabawa pantomimiczna
  • „Słuchaj i licz” – zabawa słuchowa
  • „Wesołe bajeczki” – czytanie bajek przez nauczyciela.
  • Zabawy na świeżym powietrzu.

Miesięczny plan pracy dydaktycznej

Wrzesień

5-6-latki

TEMAT TYGODNIA ZADANIA DO REALIZACJI
Wakacyjne wspomnienia ·        „Życzę ci miłego dnia” – zabawa integracyjna.

·        „Ile zdań słyszysz?”– ćwiczenie słuchowe.

·        „Gimnastyka w przedszkolu”–zabawy i ćwiczenia poranne–zestaw

·        „Jak spędziliśmy wakacje?” – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń

·        Zabawy na placu przedszkolnym – wdrażanie do zgodnej zabawy

·        „Spacer po przedszkolu”– utrwalenie zasad zachowania się w przedszkolu.

·        „Posłuchaj i zapamiętaj”– ćwiczenia rytmiczne. Doskonalenie poczucia rytmu. Wyrabianie szybkiej reakcji na zmianę muzyki.

·        „Rób to co ja” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

·        „Sylaby i głoski” – zabawa dydaktyczna

·        „Mniej, więcej, tyle samo” – porównywanie liczebności zbiorów.

Doskonalenie umiejętności ustalania liczebności zbiorów

·        „Lubimy bajki”– słuchanie dowolnej bajki czytanej przez nauczyciela.

Ruch drogowy ·        „Tu jest moje imię”-doskonalenie percepcji wzrokowej.

·        „Ulica” – wycinanie elementów.

·        „Droga do przedszkola”– zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 2

·        „Przejście dla pieszych” – zabawa orientacyjno-porządkowa.

·        „Samochód” – wycinanie i łączenie elementów. Rozwijanie zainteresowań plastycznych.

·        Zabawy na placu przedszkolnym – wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze sprzętu

·        „Tu jest moje imię” – czytanie globalne.

·        „Umiem liczyć” – zabawa matematyczna. Doskonalenie techniki przeliczania elementów

·        „O kim myślę?”– zabawa słowna

·        „Czego brakuje?”-ćwiczenie spostrzegawczości

·        „Jeżyk” – zabawa w kole

Znamy różne emocje i uczucia ·        „Liczenie z emocjami”– zabawa rozwijająca umiejętności społeczne.

·        „Dzień Kropki” – zabawy dydaktyczne, ruchowe i plastyczne

·        „Jestem dzielnym przedszkolakiem” – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 3

·        „Dzień pustej Sali” – zabawy ruchowe z trenerami szkółki piłkarskiej Olympic Wrocław.

·        „Piórko” – ćwiczenia oddechowe.

·        „Szeregi” – zabawa matematyczna

·        „Dokończ słowo”– zabawa słowna

·        „Wędrujący miś” – zabawa słuchowo-ruchowa

·        „Szukamy rymów” – zabawa dydaktyczna

·        „Rytm” – dostrzeganie regularności ułożonych przedmiotów. Dostrzeganie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich

·        „Zdrobnienia” – zabawa słowna.

·        „Co schowano?” – zabawa dydaktyczna

Jesień w ogrodzie ·        „Ogródek Zuzi”– słuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej.

·        „Jesienny ogród – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 4.

·        „Warzywa z ogrodu”– zabawa ruchowa z elementem liczenia

·        „Pokaż jak się czujesz, gdy”– zabawa rozwijająca umiejętności społeczne.

·        „Przeciwieństwa” – zabawa językowa.

·        „Podziel na sylaby”– zabawa słowna

·        „Duży-mały” – zabawa matematyczna. Utrwalenie pojęć związanych z wielkością.

·        „Krety w ogrodzie” – zabawa z czworakowaniem.

·        „Grządka z marchewkami”– lepienie z plasteliny. Rozwijanie sprawności manualnej. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

·        „Pszczoły” – zabawa bieżna

·        „Jakie są warzywa?” – zabawa słowna.

·        „Bawimy się sylabami” – ćwiczenia wzrokowo-słuchowe.