Miesięczny plan pracy dydaktycznej
Wrzesień
5-6-latki
TEMAT TYGODNIA | ZADANIA DO REALIZACJI |
Wakacyjne wspomnienia | · „Życzę ci miłego dnia” – zabawa integracyjna.
· „Ile zdań słyszysz?”– ćwiczenie słuchowe. · „Gimnastyka w przedszkolu”–zabawy i ćwiczenia poranne–zestaw · „Jak spędziliśmy wakacje?” – wypowiedzi dzieci na podstawie ilustracji i własnych doświadczeń · Zabawy na placu przedszkolnym – wdrażanie do zgodnej zabawy · „Spacer po przedszkolu”– utrwalenie zasad zachowania się w przedszkolu. · „Posłuchaj i zapamiętaj”– ćwiczenia rytmiczne. Doskonalenie poczucia rytmu. Wyrabianie szybkiej reakcji na zmianę muzyki. · „Rób to co ja” – zabawa orientacyjno-porządkowa. · „Sylaby i głoski” – zabawa dydaktyczna · „Mniej, więcej, tyle samo” – porównywanie liczebności zbiorów. Doskonalenie umiejętności ustalania liczebności zbiorów · „Lubimy bajki”– słuchanie dowolnej bajki czytanej przez nauczyciela. |
Ruch drogowy | · „Tu jest moje imię”-doskonalenie percepcji wzrokowej.
· „Ulica” – wycinanie elementów. · „Droga do przedszkola”– zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 2 · „Przejście dla pieszych” – zabawa orientacyjno-porządkowa. · „Samochód” – wycinanie i łączenie elementów. Rozwijanie zainteresowań plastycznych. · Zabawy na placu przedszkolnym – wdrażanie do bezpiecznego korzystania ze sprzętu · „Tu jest moje imię” – czytanie globalne. · „Umiem liczyć” – zabawa matematyczna. Doskonalenie techniki przeliczania elementów · „O kim myślę?”– zabawa słowna · „Czego brakuje?”-ćwiczenie spostrzegawczości · „Jeżyk” – zabawa w kole |
Znamy różne emocje i uczucia | · „Liczenie z emocjami”– zabawa rozwijająca umiejętności społeczne.
· „Dzień Kropki” – zabawy dydaktyczne, ruchowe i plastyczne · „Jestem dzielnym przedszkolakiem” – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 3 · „Dzień pustej Sali” – zabawy ruchowe z trenerami szkółki piłkarskiej Olympic Wrocław. · „Piórko” – ćwiczenia oddechowe. · „Szeregi” – zabawa matematyczna · „Dokończ słowo”– zabawa słowna · „Wędrujący miś” – zabawa słuchowo-ruchowa · „Szukamy rymów” – zabawa dydaktyczna · „Rytm” – dostrzeganie regularności ułożonych przedmiotów. Dostrzeganie powtarzających się sekwencji i kontynuowanie ich · „Zdrobnienia” – zabawa słowna. · „Co schowano?” – zabawa dydaktyczna |
Jesień w ogrodzie | · „Ogródek Zuzi”– słuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej.
· „Jesienny ogród – zabawy i ćwiczenia poranne – zestaw 4. · „Warzywa z ogrodu”– zabawa ruchowa z elementem liczenia · „Pokaż jak się czujesz, gdy”– zabawa rozwijająca umiejętności społeczne. · „Przeciwieństwa” – zabawa językowa. · „Podziel na sylaby”– zabawa słowna · „Duży-mały” – zabawa matematyczna. Utrwalenie pojęć związanych z wielkością. · „Krety w ogrodzie” – zabawa z czworakowaniem. · „Grządka z marchewkami”– lepienie z plasteliny. Rozwijanie sprawności manualnej. Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej · „Pszczoły” – zabawa bieżna · „Jakie są warzywa?” – zabawa słowna. · „Bawimy się sylabami” – ćwiczenia wzrokowo-słuchowe. |